Doorgaan naar hoofdcontent

Paprikasoep met omeletreepjes




Paprikasoep met omeletreepjes
Paprikasoep met omeletreepjes
Ik heb al eerder een soep met paprika gemaakt, hier had ik ook tomaten doorheen gedaan, deze keer heb ik alleen gegrilde paprika, sjalotten en knoflook gebruikt.
Het is zeker geen ingewikkeld recept en binnen een half uur heb je een pan soep met 4 borden.

Wat je nodig hebt (voor 4 personen):

  • 400 gram gegrilde paprika's

  • 3,5 sjalotjes

  • 1 bol verse knoflook

  • 500 ml water

  • 4 eieren

  • 4 kleine scheutjes ketjap

  • 1 bouillonblokje

  • beetje peper

  • 4 dessertlepels creme fraiche

  • beetje olijfolie

    Wat je gaat doen :

    De paprika, sjalotjes en knoflook in blokjes/plakjes snijden. In een pan wat olijfolie verwarmen en de sjalotjes en knoflook glazig fruiten, als alles mooi glazig is voeg je de paprika toe en het geheel laat je nog een kwartiertje lekker doorsudderen, voeg hier wat peper aan toe en een verkruimeld bouillonblokje.
    Ondertussen klop je de eitjes apart van elkaar los en voeg je bij elk eitje een klein beetje ketjap, deze bak je even en als ze klaar zijn, snijd je deze in kleine reepjes. Op het laatst voeg je het water aan de pan toe en pureer je de grote stukken met een staafmixer fijn. Wil je alles helemaal fijn zodat er geen stukjes meer in zitten dan kun je er ook voor kiezen om alles even in de blender te doen. Bij mij zaten er nog wat stukjes in, maar dat vonden wij niet erg. Laat alles nog goed doorwarmen op het vuur en dan wordt het tijd om te eten :)
    Schep de soep in de borden, roer er een beetje creme fraiche door en verdeel de reepjes omelet over de borden. eet smakelijk!





  • Reacties